По либерализацијата на граничниот режим помеѓу Македонија и Албанија, свештениците од Македонската православна црква во Дебар одржуваат и верски обреди за потребите на Македонците кои живеат во неколку села во пограничниот регион на Република Албанија. Слободната граница им создава можност на свештениците оваа нивна активност да ја спроведуваат без проблеми, велат претставниците на Дебарската парохија.
„Како надлежен свештеник на дебарската Парохија служам и помагам по барање за потребите и на верниците Македонци, првославни во Албанија. Станува збор за Македонци кои живеат во пограничните села. Обреди вршиме за погреби, верски православни празници и други обреди. Оваа активност ја обавуваме бидејќи во овој дел на Албанија нема православни свештеници во близина. Во Албанија постои Албанска православна црква која ги спроведува активностите во центарот, но овде има помалку верници, а свештеник нема“, објаснува свештеникот на Дебарската Парохија, отец Благоја Спировски, кој е многу почитуван и од страна на Македонците во Албанија.
Тој исто така подвлекува дека во пограничните села во Албанија се обновени и неколку цркви кои биле уништувани и оштетувани од системот на Енвер Хоџа.
„Верските православни објекти во селата покрај границата се одржуваат со тие сили што ги имаат верниците. Така по иницијатива на црковниот одбор во селото Крчишта е обновена црквата Свети Спас. Таа црква е под заштита на Центарот за култура за заштита на спомениците при Министерството за култура на Албанија, но обновувањето беше исклучиво од страна на верниците Македонци кои живеат во Дебар, Охрид и некои други градови на Македонија кои по потекло се од Крчишта. Во оваа село постојат уште четири други цркви меѓу кои е и црквата Свети Атанасие. Во селото Ербеле исто така е обновена црквата Свето Преображение, а цркви се обновени и во селото Пасинки“, вели Спировски.
Со појавата на плурализмот и кај Македонците во Албанија зголемен е интересот за верата и тоа не само кај постарите, туку и кај помладите генерации. Црквите во време на врските празници се полни со верници, а новороденчињата во најголем број добиваат верски православни имиња, но и национални македонски имиња, истакнува отец Спировски.
Оваа активност ја обавуваме бидејќи во овој дел на Албанија нема православни свештеници во близина.отец Благоја Спировски, свештеникот на Дебарската парохија.
„Како надлежен свештеник на дебарската Парохија служам и помагам по барање за потребите и на верниците Македонци, првославни во Албанија. Станува збор за Македонци кои живеат во пограничните села. Обреди вршиме за погреби, верски православни празници и други обреди. Оваа активност ја обавуваме бидејќи во овој дел на Албанија нема православни свештеници во близина. Во Албанија постои Албанска православна црква која ги спроведува активностите во центарот, но овде има помалку верници, а свештеник нема“, објаснува свештеникот на Дебарската Парохија, отец Благоја Спировски, кој е многу почитуван и од страна на Македонците во Албанија.
Верските православни објекти во селата покрај границата се одржуваат со тие сили што ги имаат верниците.отец Благоја Спировски, свештеникот на Дебарската парохија.
Тој исто така подвлекува дека во пограничните села во Албанија се обновени и неколку цркви кои биле уништувани и оштетувани од системот на Енвер Хоџа.
„Верските православни објекти во селата покрај границата се одржуваат со тие сили што ги имаат верниците. Така по иницијатива на црковниот одбор во селото Крчишта е обновена црквата Свети Спас. Таа црква е под заштита на Центарот за култура за заштита на спомениците при Министерството за култура на Албанија, но обновувањето беше исклучиво од страна на верниците Македонци кои живеат во Дебар, Охрид и некои други градови на Македонија кои по потекло се од Крчишта. Во оваа село постојат уште четири други цркви меѓу кои е и црквата Свети Атанасие. Во селото Ербеле исто така е обновена црквата Свето Преображение, а цркви се обновени и во селото Пасинки“, вели Спировски.
Со појавата на плурализмот и кај Македонците во Албанија зголемен е интересот за верата и тоа не само кај постарите, туку и кај помладите генерации. Црквите во време на врските празници се полни со верници, а новороденчињата во најголем број добиваат верски православни имиња, но и национални македонски имиња, истакнува отец Спировски.