Противпожарната заштита на Балканот започнала од Битола. Пред 174 години во овој град била основана првата противпожарна служба уште во времето на Румелискиот пашалак. Единицата без прекини во континуитетот работи до денес, а интересно е и тоа што и по повеќе од половина век ја зачувала истата местоположба од левата страна на реката Драгор. По толку време се поставува прашањето колку е опремена и спремна битолската пожарна да се справи со огнените стихи кои се позачестени преку летните периоди? Според надлежните ситуацијата е добра, а според странските експерти недостига опрема. До пред две години пожарникарите се жалеа дека работните услови им се како во турско. Денес пак командирот вели дека се блиску до европските, објектот им е реновиуран, а подновен им е и возниот парк.
„Моментално располагаме со 14 возила, од кои 13 се исправни, а едно на ремонт. Ако се гледат техничките карактеристики и опременоста на возилата, ако одиме на сто проценти, тоа е некаде околу седумдесет проценти се задоволени стандардите кои се применуваат во пожарникарството. Моментално имаме и 30 вработени, со тенденција за многу брзо време да се подмлади кадарот“, изјави командирот Костадин Поповски.
Пред три години, огнената стихија во битолскиот регион проголта околу 3000 хектари борова шума садена пред триесетина години во рамки на работните акции. Со ова градот остана без едно белодробно крило, другото е Пелистер.
Странските експерти сметаат дека со оглед на опкруженоста на Битола со шумски површини слаба им е опременоста за гаснење на пожар во вакви терени. Деновиве пожарниркарите беа обучени како преку каскадна мрежа да обезбедат вода од до највисоките делови во шумите. Обуката ја совладаа, но немаат опрема да ја спроведат во случај на пожар.
„Една француска асоцијација им ги позајми овие цистерни. Тие веќе го разгледаа цел материјал што го поседува пожарната од Битола. Констатираа дека имаат проблеми со пумпите поточно дека пумпите не се адаптирани за гаснење на шумски пожари. За следните години ќе се трудиме да обезбедиме опрема и да ја донесеме тука“, вели Лоран Јурон од француската асоцијација „Работиме заедно“.
Моментално располагаме со 14 возила, од кои 13 се исправни, а едно на ремонт. Ако се гледат техничките карактеристики и опременоста на возилата, ако одиме на сто проценти, тоа е некаде околу седумдесет проценти се задоволени стандардите кои се применуваат во пожарникарството.
„Моментално располагаме со 14 возила, од кои 13 се исправни, а едно на ремонт. Ако се гледат техничките карактеристики и опременоста на возилата, ако одиме на сто проценти, тоа е некаде околу седумдесет проценти се задоволени стандардите кои се применуваат во пожарникарството. Моментално имаме и 30 вработени, со тенденција за многу брзо време да се подмлади кадарот“, изјави командирот Костадин Поповски.
Пред три години, огнената стихија во битолскиот регион проголта околу 3000 хектари борова шума садена пред триесетина години во рамки на работните акции. Со ова градот остана без едно белодробно крило, другото е Пелистер.
Странските експерти сметаат дека со оглед на опкруженоста на Битола со шумски површини слаба им е опременоста за гаснење на пожар во вакви терени. Деновиве пожарниркарите беа обучени како преку каскадна мрежа да обезбедат вода од до највисоките делови во шумите. Обуката ја совладаа, но немаат опрема да ја спроведат во случај на пожар.
„Една француска асоцијација им ги позајми овие цистерни. Тие веќе го разгледаа цел материјал што го поседува пожарната од Битола. Констатираа дека имаат проблеми со пумпите поточно дека пумпите не се адаптирани за гаснење на шумски пожари. За следните години ќе се трудиме да обезбедиме опрема и да ја донесеме тука“, вели Лоран Јурон од француската асоцијација „Работиме заедно“.