Семејствата на загинатите војници во хеликоптерската несреќа пред 4 години бараат правдата да излезе на виделина. Најавуваат дека сакаат случајот повторно да го постават пред институциите.
По четири години од хеликоптерската несреќа во која трагично загинаа единаесет припадници на воздухопловниот ВИНГ на АРМ нивните семејства разгледуваат можност за поинаков епилог од објавениот кон крајот на годината кога Јавниот обвинител ја прекина истрагата. Изгледа дека тие прашањето повторно ќе го постават пред институциите.
„Ние ќе ги преземеме сите законски мерки виновниците да излезат на виделина. Чекаме да ни достават било какво решение или одлука од Судот и Обвинителеството. Тие ни дадоа известување, но ова не е случај во кој треба да се известат семејствата на загинатите. Ако не ни дадат било каков документ ќе реагираме по пат на кривични пријави што ќе ја поднесеме најпрвин против Јавниот обвинител. Во случај да добиеме документ ќе поднесеме тужба“,
изјави Миле Васиќ татко на загинатит постар водник Александар Васиќ.
Во хеликоптерската несреќа животот го загубија уште десет други припадници на воздухопловниот ВИНГ. Македонските мировници на враќање дома по шестмесечната мисија во АЛТЕА, на денешен ден пред четири години полетаа со хеликоптерот изутрината од базата Бутмир кај Сараево. Требаше да слетаат на воениот дел од
скопскиот аеродром, а последниот контакт со контролната кула леталото го направило на шест милји од целта. Станува збор за неколку контрадикторни изјави во јавнотста досега за причината за паѓањето на хеликоптерот, коментира професорот по безбедност Владимир Пивоваров.
„Значи едната беше дека не се
компатибилни електронските наведувачи во хеликоптерите, купени од фирмата до Израел, кои не биле компатибилни за нашите МИ хеликоптери, од тој аспект не добивме никакво уверување дали навистина е тоа причината.“
Хеликоптерот „МИ-17“ со кој 11-те мировници тргнаа во последниот нивни лет, беше од руско производство, наменет за транспорт на луѓе и товар, за воздушни десанти и за огнена поддршка.
Професор Пивоваров е убеден дека има и други момени кои не се разјаснети докрај за јавноста да биде убедена дека пилотите биле виновни за несреќата.
„Временските услови исто така биле неповолни, меѓутоа се работело за искусни пилоти, а од истрагата слушнавме дека уште за време на летот во Црна Гора им покажале инструментите дека не се во ред. Значи повеќе елементи треба да разгледаме за да дојдеме до конечна констатација дали навистина е тоа така.“
Од Јавното обвинителство на крајот од минатата година информираа дека нема да биде поведена кривична постапка за хеликоптерската несреќа, бидејќи не постои основано сомнение дека кое било службено или одговорно лице сторило кривично дело за кое се гони по службена должност.
Единствена причина за падот на армискиот хеликоптер, според државниот јавен обвинител Љупчо Шврговски, е необученоста на пилотите за управување во сложени временски услови. Ова било потврдено и во Извештајот подготвен од британскиот воздухопловен експерт Едвард Пули на барање на македонското Јавно обвинителство.
Ние ќе ги преземеме сите законски мерки виновниците да излезат на виделина. Чекаме да ни достават било какво решение или одлука од Судот и Обвинетелеството. Тие ни дадоа известување, но ова не е случај во кој треба да се известат семејствата на загинатите. Ако не ни дадат било каков документ ќе реагираме по пат на кривични пријави што ќе ја поднесеме најпрвин против Јавниот обвинител.Миле Васиќ, татко на загинат војник.
„Ние ќе ги преземеме сите законски мерки виновниците да излезат на виделина. Чекаме да ни достават било какво решение или одлука од Судот и Обвинителеството. Тие ни дадоа известување, но ова не е случај во кој треба да се известат семејствата на загинатите. Ако не ни дадат било каков документ ќе реагираме по пат на кривични пријави што ќе ја поднесеме најпрвин против Јавниот обвинител. Во случај да добиеме документ ќе поднесеме тужба“,
изјави Миле Васиќ татко на загинатит постар водник Александар Васиќ.
Во хеликоптерската несреќа животот го загубија уште десет други припадници на воздухопловниот ВИНГ. Македонските мировници на враќање дома по шестмесечната мисија во АЛТЕА, на денешен ден пред четири години полетаа со хеликоптерот изутрината од базата Бутмир кај Сараево. Требаше да слетаат на воениот дел од
„Значи едната беше дека не се
Временските услови исто така биле неповолни, меѓутоа се работело за искусни пилоти, а од истрагата слушнавме дека уште за време на летот во Црна Гора им покажале инструментите дека не се во ред. Значи повеќе елементи треба да разгледаме за да дојдеме до конечна констатација дали навистина е тоа така.Владимир Пивоваров, професор.
компатибилни електронските наведувачи во хеликоптерите, купени од фирмата до Израел, кои не биле компатибилни за нашите МИ хеликоптери, од тој аспект не добивме никакво уверување дали навистина е тоа причината.“
Хеликоптерот „МИ-17“ со кој 11-те мировници тргнаа во последниот нивни лет, беше од руско производство, наменет за транспорт на луѓе и товар, за воздушни десанти и за огнена поддршка.
Професор Пивоваров е убеден дека има и други момени кои не се разјаснети докрај за јавноста да биде убедена дека пилотите биле виновни за несреќата.
„Временските услови исто така биле неповолни, меѓутоа се работело за искусни пилоти, а од истрагата слушнавме дека уште за време на летот во Црна Гора им покажале инструментите дека не се во ред. Значи повеќе елементи треба да разгледаме за да дојдеме до конечна констатација дали навистина е тоа така.“
Од Јавното обвинителство на крајот од минатата година информираа дека нема да биде поведена кривична постапка за хеликоптерската несреќа, бидејќи не постои основано сомнение дека кое било службено или одговорно лице сторило кривично дело за кое се гони по службена должност.
Единствена причина за падот на армискиот хеликоптер, според државниот јавен обвинител Љупчо Шврговски, е необученоста на пилотите за управување во сложени временски услови. Ова било потврдено и во Извештајот подготвен од британскиот воздухопловен експерт Едвард Пули на барање на македонското Јавно обвинителство.