Иако од Министерството за здравство велат дека лекарот може да издаде приоритетен упат, со кој пациентот ќе може да отиде на лекар, без разлика на слободните термини во пракса во случаите кога постои итна состојба пациентите се соочуваат со проблем.
„Оние кои се итни случаи треба да чекаат со месеци, а не можат да чекаат. Јас имав таков случај, морав да чекам, па преку пријатели мораше да закажувам, најдовме слободен термин зошто некој се откажал, се е тоа „каша-попара“, покажува искуството на оваа жена што ја анкетиравме.
Има и други проблеми со електонското закажување. Дел од нив се однесуваат на тоа дека за прегледи закажуваат повеќе месечни термини со образложени дека лекарот тогаш е слободен.
„Тоа е убаво, но ако се држат до тој термин. Ако се каже тогаш, веднаш да влезе пациентот, а не да чекаш пак поласаат или саат.“
„Кога требаше да се породам им велам сакам да одам на преглед кај тој доктор, ми велат е за тој доктор има слободен термин во јануари 2014, им реков-фала благодарам.“
„Јас имав патолошка бременост и требаше да ми прават крвна анализа, се јавувам и немаа слободен термин за овој месец, имаат за следниот, а за период од месец дена се може да се случи“, велат граѓаните.
Некои пак се соочуваат со бирократска процедура со електронските рецепти.
„Имав проблем во аптека, нешто не беше во ред со електронскиот рецепт, имаше проблем во некој број.“
Дел од лекарите оценуваат дека она што пациентите го гледаат е во рана фаза и затоа може да се види дека постојат незадоволни пациенти кои што закажале термин па тој термин не се испочитувал или се појавиле проблеми. Тоа се големи промени што се случуваат за релативно кратко време на кои треба да се навикнат и лекарите и пациентите. Рано е за сериозна анализа, изјави Владо Лазаревик од Институтот за јавно здравје.
„Таа електронизација, компјутеризација овозможува ние денеска да може да дознаеме колку рецепти за кои дијагнози се препишуваат, колку пациенти за кои дијагнози се упатуваат на конкретни лекари и и како тие се таму примени. Тоа е гледната страна на технолошкиот аспект кој дополнително ќе треба да се искористи во истражувачки цели, за вистински да му се даде важност. Она што денеска го гледаат пациентите или лекарите е се уште веројатно во рана фаза.“
Од министерството признаваат дека има проблем но најавуваат дека работат на решенија. Во Електронскиот систем за закажување на лекар „Мој термин“ досега се евидетнирани 700 илјади пациенти.
Тоа е убаво, но ако се држат до тој термин. Ако се каже тогаш, веднаш да влезе пациентот, а не да чекаш пак поласаат или саат.Анкетиран граѓанин.
„Оние кои се итни случаи треба да чекаат со месеци, а не можат да чекаат. Јас имав таков случај, морав да чекам, па преку пријатели мораше да закажувам, најдовме слободен термин зошто некој се откажал, се е тоа „каша-попара“, покажува искуството на оваа жена што ја анкетиравме.
Има и други проблеми со електонското закажување. Дел од нив се однесуваат на тоа дека за прегледи закажуваат повеќе месечни термини со образложени дека лекарот тогаш е слободен.
„Тоа е убаво, но ако се држат до тој термин. Ако се каже тогаш, веднаш да влезе пациентот, а не да чекаш пак поласаат или саат.“
Тоа е гледната страна на технолошкиот аспект кој дополнително ќе треба да се искористи во истражувачки цели, за вистински да му се даде важност. Она што денеска го гледаат пациентите или лекарите е се уште веројатно во рана фаза.Доктор Владимир Лазаревик.
„Кога требаше да се породам им велам сакам да одам на преглед кај тој доктор, ми велат е за тој доктор има слободен термин во јануари 2014, им реков-фала благодарам.“
„Јас имав патолошка бременост и требаше да ми прават крвна анализа, се јавувам и немаа слободен термин за овој месец, имаат за следниот, а за период од месец дена се може да се случи“, велат граѓаните.
Некои пак се соочуваат со бирократска процедура со електронските рецепти.
„Имав проблем во аптека, нешто не беше во ред со електронскиот рецепт, имаше проблем во некој број.“
Дел од лекарите оценуваат дека она што пациентите го гледаат е во рана фаза и затоа може да се види дека постојат незадоволни пациенти кои што закажале термин па тој термин не се испочитувал или се појавиле проблеми. Тоа се големи промени што се случуваат за релативно кратко време на кои треба да се навикнат и лекарите и пациентите. Рано е за сериозна анализа, изјави Владо Лазаревик од Институтот за јавно здравје.
„Таа електронизација, компјутеризација овозможува ние денеска да може да дознаеме колку рецепти за кои дијагнози се препишуваат, колку пациенти за кои дијагнози се упатуваат на конкретни лекари и и како тие се таму примени. Тоа е гледната страна на технолошкиот аспект кој дополнително ќе треба да се искористи во истражувачки цели, за вистински да му се даде важност. Она што денеска го гледаат пациентите или лекарите е се уште веројатно во рана фаза.“
Од министерството признаваат дека има проблем но најавуваат дека работат на решенија. Во Електронскиот систем за закажување на лекар „Мој термин“ досега се евидетнирани 700 илјади пациенти.