Метаверзум е нов популарен збор што ја освојува имагинацијата на технолошката индустрија. Таткото на Фејсбук - Мета - е најпознатиот учесник на овој футуристички виртуелен концепт, но секако не е единствениот.
Целосното спојување под водство на Марк Цукерберг, вклучително и преименување на неговата компанија и инвестирање десетици милијарди долари, би можело да биде најголемата работа за метаверзумот, откако писателот на научна фантастика Нил Стивенсон го „сковал“ терминот за романот „Snow crash“ во 1992 година.
Сепак, тешко дека Цукерберг и неговиот тим се единствените технолошки визионери со идеи за тоа како треба да изгледа метаверзумот, кој ќе користи мешавина од виртуелна реалност со други технологии.
На овогодинешниот саем за технолошка индустрија во Лас Вегас (CES), метаверзумот беше „клучна тема“, вели Кинси Фабрицио, потпретседател на трговската групација Асоцијација за технологија на потрошувачи.
Особено се издвојуваат производителот на автомобили Stellantis и софтверскиот гигант Мајкрософт, кои во метаверзум заеднички создаваат салони. Компанијата OVR, пак, им овозможува на луѓето да го помирисаат метаверзумот.
Како и со секоја нова технологија, постојат многу грижи околу метаверзумот, вклучително и дали тоа би можело на големите технолошки компании да им овозможи пристап до уште повеќе лични податоци или да придонесе за ширење на омраза и дезинформации во реалниот свет.
Потоа, тука се тие „очила“. Засега секој што сака да влезе во метаверзумот мора да носи слушалки за виртуелна реалност - што за некои е проблем.
Што е метаверзум?
Замислете го како оживување на интернетот, или барем прикажан во 3Д.
Цукерберг го опиша како „виртуелна средина“ во која можете да влезете - наместо да зјапате во екран.
Во суштина, тоа е свет на бескрајни, меѓусебно поврзани виртуелни заедници каде што луѓето можат да се среќаваат, работат и играат, користејќи слушалки и очила за виртуелна реалност, апликации за паметни телефони или други уреди.
Аналитичарот Викторија Петрок истакнува дека метаверзумот ќе вклучи и други аспекти од онлајн животот, како што се купувањето и социјалните мрежи.
„Тоа е следната еволуција на поврзувањето, простор каде што сите овие работи се спојуваат во беспрекорен, двоен универзум, така што го живеете вашиот виртуелен живот на ист начин како што го живеете вашиот физички живот“, рече таа.
Што ќе може да се прави во метаверзумот?
Секако многу акции - од одење на виртуелен концерт, онлајн патување и купување и пробување на дигитална облека.
Метаверзумот би можел да ги промени и правилата на игра за работа од дома, што се разви како резултат на ковид-пандемијата. Наместо колегите од работа да ве гледаат на видео повик, тие ќе ве гледаат виртуелно.
Оние кои можат да си дозволат VR слушалки, кои моментално чинат неколку стотици долари - и сакаат да ги носат, ќе можат преку своите аватари да посетат различни виртуелни светови создадени од различни компании.
Технолошките фирми допрва треба да смислат како да ги поврзат своите онлајн платформи. За да функционира ова, ќе биде неопходно и конкурентните технолошки платформи да специфицираат некои заеднички стандарди.
Дали метаверзумот е исклучиво проект на Мета?
Шефот на Фејсбук, Марк Цукерберг, го развива она што го гледа како следна генерација на Интернет, бидејќи верува дека тоа ќе биде главен дел од дигиталната економија.
Во исто време, тој призна дека „ниту една компанија“ нема да може сама да го изгради метаверзумот.
Други компании кои зборуваат за метаверзумот се Мајкрософт и производителот на чипови Nvidia, заедно со мноштво стартапи.
„Мислиме дека ќе има многу компании кои ќе градат виртуелни светови и средини во метаверзумот, на ист начин како што имаше многу компании кои прават работи на светската мрежа. Важно е да бидете отворени и да се проширите, за да можете да телепортирате во различни светови, без разлика дали се работи за една или друга компанија - на ист начин како што одам од една до друга веб-страница“, истакнува потпретседателот на платформата Омниверс на Nvidia, Ричард Керис.
Иницијативата ја преземаат и компаниите за видео игри.
Епик Гејмс, компанијата која стои зад популарната видео игра Фортнајт, доби една милијарда долари од инвеститорите за да помогне во изградбата на метаверзум.
Од друга страна, гејмерската платформа Роблокс ја опишува својата визија за метаверзумот како место каде што „луѓето можат да се здружат во рамките на милиони 3Д искуства за да учат, работат, играат, создаваат и се дружат“.
И компаниите зад големите брендови се обидуваат да го стасаат.
Дали метаверзум е друг начин за да се дојде до лични податоци?
Разбирањето на метаверзумот на Цукерберг некако е во спротивност со главниот принцип на најголемите ентузијасти на овој виртуелен простор. Тие го замислуваат метаверзумот како ослободување на онлајн-културата од технолошките платформи како Фејсбук кои презедоа сопственост на кориснички сметки, фотографии и објави и тргуваа со она што го собраа од тие податоци.
„Сакаме да можеме лесно да се движиме на Интернет, но и без да бидеме следени или следени“, рече Стив Јанг, партнер во Kindred Ventures, чија работа се фокусира на технологијата на криптовалути.
Извор: АП