Брисел дава зелено светло за царини на електричните автомобили од Кина

Работник покрај автомобил Ора од кинеско производство за време на саемот во Шангај 2023 година.

Европската комисија (ЕК) на 4 октомври објави дека добила доволно гласови за поддршка од членките на Европската унија (ЕУ) за воведување царини до 45 отсто за увоз на електрични возила од Кина, но дека ќе продолжат преговорите со Пекинг за изнаоѓање алтернативно решение.

Противниците на царините изразија загриженост дека тие би можеле да предизвикаат силни контрамерки од Кина.

Истиот ден, од Пекинг пристигна покана до Унијата за одложување на воведувањето царини и избегнување на ескалација на трговските тензии, објавија кинеските државни медиуми. Кинеската стопанска комора во ЕУ преку соопштение го изрази своето силно незадоволство од фактот што ЕУ промовира „трговски протекционистички“ мерки.

Видете и ова: ЕК донесе одлука за привремени компензациски царини за увоз на кинески електромобили

Предлогот на Комисијата беше поддржан од десет членки на ЕУ

Европската комисија, која ја надгледува трговската политика на блокот, предложи тарифи за електричните возила произведени во Кина во следните пет години.

Комисијата сега има одврзани раце да додаде до 35 отсто на царината од 10 отсто, која е веќе на сила за електричните возила од кинеско производство. Тие компензаторни давачки треба да стапат на сила на крајот на октомври.

Целта на одлуката, според агенцијата Агенцијата Франс Прес е повторно да се воспостават фер услови на конкуренција со кинеските производители кои добиваат субвенции од државата. На предлогот му претходеше едногодишна истрага.

На 4 октомври десет членки на ЕУ гласаа за воведување царини, пет гласаа против, додека 12 беа воздржани, наведува Ројтерс, повикувајќи се на извори од ЕУ.

За да се блокира предлогот, неопходно беше квалификуваното мнозинство од 15-те членки на ЕУ, кои претставуваат 65 отсто од населението на блокот да гласаат против тарифите.

Германија, заедно со Унгарија, Словачка, Словенија и Малта, гласаа против даночниот план на Комисијата, но, не успеаја да го соберат потребното мнозинство за негово откажување, пишува Агенцијата Франс Прес.

Унгарскиот премиер Виктор Орбан во петокот изјави дека ЕУ се движи кон „економска студена војна“ со Кина.

Царините беа поддржани од Франција, Италија и Полска и седум други земји, додека Шпанија и Шведска беа меѓу 12-те воздржани за време на гласањето.

Видете и ова: ЕУ не ја казнува Кина со царини, вели германскиот министер за економија

Германската автомобилска индустрија против

Најголемата економија и голем производител на автомобили, Германија, гласаше против предлогот, пошува Ројтерс, повикувајќи се на свои извори.

„Европската комисија на Урсула фон дер Лајен не треба да предизвикува трговска војна и покрај гласањето за тарифи“, напиша министерот за финансии Кристијан Линднер на социјалната мрежа Х. Тој додаде дека е потребно решение преку преговори.

Своето противење на царините го изразија и германските производители на автомобили. Извршниот директор на Бе-Ем-Ве (BMW), Оливер Зипсе, го опиша гласањето како „фатален сигнал за европската автомобилска индустрија“.

„Фактот што Германија гласаше против царините е важен сигнал и ги зголемува шансите за решение преку преговори“, рече тој.

Тој додаде дека е потребен брз договор меѓу Брисел и Пекинг за да се спречи трговски конфликт.

Фолксваген рече дека планираните тарифи се „погрешен пристап“ и дека тие „нема да ја подобрат конкурентноста на европската автомобилска индустрија“.

Фолксваген е најголемиот европски производител на автомобили и прави околу една третина од својата продажба во Кина.

Тие ги повикаа ЕУ и Кина да продолжат со преговорите со цел „политичко решение“ пред новите царини да стапат на сила на крајот на октомври.

„Заедничката цел мора да биде да се спречат контрамерки, а со тоа и трговски конфликт“, додаваат тие.

Одмаздничките мерки на Пекинг би биле тежок удар за германските автомобилски гиганти, кои веќе се борат со економските проблеми и силната конкуренција од локалните ривали на кинескиот пазар, особено во продажбата на електрични возила.