Непосредното соочување и реконструкцијата на уметничкиот пат на уникатната виолончелистка претставува осветлување на настаните и на значајните достигнувања на Душка Тасеска како еден од доајените во великиот мозаик на македонската музичка култура и воопшто на културата на почвата на Македонија, ќе забележи авторката на монографијата Мирјана Павловска – Шулајковска.
Говорејќи за уметницата таа потенцира дека, слично како и кај Блаже Коневски кој милувал да рече „Поезијата не настанува од ништо“, музиката во творештвото на Тасеска потекнува од прилепските полиња, од тутунот, од нашата македонска, традиционална еснафска куќа, од свадбите во градските дворови каде што таа на кемане ја слушала „Калеш бре Анѓо!“.
„Тој момент, таа инспирација на човечкиот глас што допира до нејзината душа, всушност е оној инстиктивен момент каде што што таа го спојува она што го носи со она што го сознава. Тоа е онаа нишка што потем таа ја следи во текот на целиот свој живот“, вели Павловска Шулајковска.
Душка Тасеска е родена во Прилеп во 1938 година. По завршувањето на Средното музичко училиште во Скопје, уметничкиот растеж ја води на Музичката академија во Загреб, кај проф. Рудолф Мац, а непосредно потоа во периодот од 1966 до 1969 година и во светската престолнина на уметноста - Париз, кај познатиот виолончелист Елефтериос Папаставро. Таму во Интернационалната музичка академија „Екол Нормал“, таа ги завршува и постдипломските студии и се стекнува со диплома за Концертен виолончелист. Враќањето во татковината кај неа претставува континуирана нишка во дејствувањето, со реализирани многубројни солистички настапи и настапи со оркестри на домашната сцена, потоа во поголемите градови на поранешна Југославија, на концертните подиуми во Франција, Русија, Романија, Мексико, Венецуела, Колумбија, Перу, Костарика, Чиле, Тунис и на бројни други меѓународни фестивали.
Промотерот на монографијата м-р Тодор Светиев, кој патем како пијанист ја имал честа и привилегијата во одреден период да соработува со Тасеска, за неа вели дека ја краселе максималната посветеност кон музиката и виолончелото и нејзиниот постојано свеж уметнички ентузијазам и високата професионалност.
„Исто така треба да се одбележи дека заедно со францускиот виолончелист Андре Навара, Душка Тасеска е еден од основоположниците на современата виолончелистичка школа кај нас преку Факултетот за музичка уметност во Скопје“, дополнува Светиев.
А, виталната Тасеска, видно возбудена од убавите зборови изречени за неа како уметница и педагог, само кратко ќе забележи дека е среќен оној чиј работен век нема да замине во заборав.
„Среќа е кога работниот век на човека не му оди во заборав туку се внесува во една убава книга. Јас сум среќна денеска и кога среќата се дели со другите, таа е поголема! “
Кон ова само уште информацијата дека Мирјана Павловска Шулајковска е авторка и на монографијата „Живот посветен на музиката“ каде на 130 страници се претставени најзначајните моменти од животот на најмаркантната оперска певица во Македонија, Данка Фирфова Северова. И, оваа музиколошка објава од пред две години, е издание на Дирекцијата за култура и уметност на град Скопје.
Тој момент, таа инспирација на човечкиот глас што допира до нејзината душа, всушност е оној инстиктивен момент каде што што таа го спојува она што го носи со она што го сознава. Тоа е онаа нишка што потем таа ја следи во текот на целиот свој живот.Мирјана Павловска – Шулајковска, авторка на монографијата.
Говорејќи за уметницата таа потенцира дека, слично како и кај Блаже Коневски кој милувал да рече „Поезијата не настанува од ништо“, музиката во творештвото на Тасеска потекнува од прилепските полиња, од тутунот, од нашата македонска, традиционална еснафска куќа, од свадбите во градските дворови каде што таа на кемане ја слушала „Калеш бре Анѓо!“.
„Тој момент, таа инспирација на човечкиот глас што допира до нејзината душа, всушност е оној инстиктивен момент каде што што таа го спојува она што го носи со она што го сознава. Тоа е онаа нишка што потем таа ја следи во текот на целиот свој живот“, вели Павловска Шулајковска.
Исто така треба да се одбележи дека заедно со францускиот виолончелист Андре Навара, Душка Тасеска е еден од основоположниците на современата виолончелистичка школа кај нас преку Факултетот за музичка уметност во Скопје.Тодор Светиев, промотерот на монографијата.
Душка Тасеска е родена во Прилеп во 1938 година. По завршувањето на Средното музичко училиште во Скопје, уметничкиот растеж ја води на Музичката академија во Загреб, кај проф. Рудолф Мац, а непосредно потоа во периодот од 1966 до 1969 година и во светската престолнина на уметноста - Париз, кај познатиот виолончелист Елефтериос Папаставро. Таму во Интернационалната музичка академија „Екол Нормал“, таа ги завршува и постдипломските студии и се стекнува со диплома за Концертен виолончелист. Враќањето во татковината кај неа претставува континуирана нишка во дејствувањето, со реализирани многубројни солистички настапи и настапи со оркестри на домашната сцена, потоа во поголемите градови на поранешна Југославија, на концертните подиуми во Франција, Русија, Романија, Мексико, Венецуела, Колумбија, Перу, Костарика, Чиле, Тунис и на бројни други меѓународни фестивали.
Промотерот на монографијата м-р Тодор Светиев, кој патем како пијанист ја имал честа и привилегијата во одреден период да соработува со Тасеска, за неа вели дека ја краселе максималната посветеност кон музиката и виолончелото и нејзиниот постојано свеж уметнички ентузијазам и високата професионалност.
„Исто така треба да се одбележи дека заедно со францускиот виолончелист Андре Навара, Душка Тасеска е еден од основоположниците на современата виолончелистичка школа кај нас преку Факултетот за музичка уметност во Скопје“, дополнува Светиев.
А, виталната Тасеска, видно возбудена од убавите зборови изречени за неа како уметница и педагог, само кратко ќе забележи дека е среќен оној чиј работен век нема да замине во заборав.
„Среќа е кога работниот век на човека не му оди во заборав туку се внесува во една убава книга. Јас сум среќна денеска и кога среќата се дели со другите, таа е поголема! “
Кон ова само уште информацијата дека Мирјана Павловска Шулајковска е авторка и на монографијата „Живот посветен на музиката“ каде на 130 страници се претставени најзначајните моменти од животот на најмаркантната оперска певица во Македонија, Данка Фирфова Северова. И, оваа музиколошка објава од пред две години, е издание на Дирекцијата за култура и уметност на град Скопје.