Капетанот и уште еден член на екипажот на запленетиот танкер се осомничени дека минатиот месец оштетиле електричен кабел во Балтичкото Море се грузиски државјани.
Грузиската агенција за поморски транспорт изјави за РСЕ на 6 јануари дека, според регистарот на бродот и „релевантните партнерски агенции“ во Финска, двајцата се членови на екипажот на „Игл С“, кој беше приведен од финските власти минатиот месец за да обезбеди финансиска компензација. за штета предизвикана од прекин на подморскиот кабел Естлинк 2.
Кабелот меѓу Финска и Естонија ненадејно беше исклучен од мрежата на 25 декември заедно со телекомуникациските линии. Авионот „Игл С“ е задржан од финските власти и се наоѓа во финските води во Балтичкото Море во очекување на истрага.
Видете и ова: НАТО донесе одлука да го зајакне присуството во Балтичкото МореИнцидентот, еден од неколкуте откако Русија ја започна својата целосна инвазија на Украина во февруари 2022 година, предизвика загриженост ширум Европа дека енергетската и комуникациската инфраструктура се цел на напад како дел од она што експертите и политичарите го нарекуваат хибридна војна на Русија со западните земји.
„Претставник на грузиската амбасада веќе комуницирал со нив (двајцата членови на екипажот)“, соопшти Грузиската агенција за поморски транспорт.
„Ќе го чекаме заклучокот од истрагата и ќе разговараме за понатамошните чекори според резултатите“, додадоа тие.
Инспекторите рекоа дека нашле трага на морското дно долга неколку десетици километри, што укажува дека бродот влече сидро, но тие сè уште не го пронашле сидрото.
Сопственикот на бродот, „Каравела“ (Caravella LLC FZ) со седиште во Обединетите Арапски Емирати, претходно побара од финските власти да го ослободат бродот. Компанијата не одговори на барањето на Фингрид за заплена на бродот.
Москва рече дека заплената на бродот од Финска не е работа на Русија.
НАТО најави дека ќе го зголеми своето воено присуство во Балтичкото Море по оштетувањето на Естлинк 2 и слични инциденти во Балтичкото Море од руската инвазија на Украина во февруари 2022 година.
Истиот ден, на 26 декември, кога финските власти ја презедоа контролата врз Игл С, Европската комисија соопшти дека неименуваниот товарен брод осомничен за намерно оштетување на електричните и интернет каблите во Балтичкото Море бил дел од руската „флота во сенка“.
Лошата состојба на овие бродови, исто така, предизвика загриженост за еколошки катастрофи.
Инспекторите рекоа дека штетата можеби е предизвикана од намерно влечење на сидрото на бродот.
Кремљ соопшти дека нема никаква врска со бродот што го заплени Финска. Редовно негира вмешаност во некој од многуте инциденти поврзани со инфраструктурата во регионот на Балтичкото Море.