Кинеското Министерство за трговија на 21 јуни соопшти дека Европската унија би можела да предизвика „трговска војна“ доколку продолжи да ги ескалира тензиите, обвинувајќи го блокот за валкани игри за време на осуммесечната истрага за кинеските субвенции за електрични возила.
Минатата недела, Европската комисија предложи царини до 38 отсто за увоз на електрични возила од Кина и покрај противењето на Пекинг.
„Европа продолжува да ги ескалира трговските конфликти и може да доведе до трговска војна“, се вели во соопштението на кинеското Министерство за трговија.
„Целосната одговорност е на Европа. Електричните автомобили се најновата точка на удар во поширокиот трговски спор околу, како што вели Брисел, неправедната државна поддршка на Кина за извозот на зелена технологија, која вклучува и соларни панели, батерии и турбини на ветер“.
Увозот на електрични возила од кинеско производство во Европската унија драстично се зголеми во последните години. Тие, сепак, вклучуваат возила од западни марки кои имаат фабрики за автомобили во Кина, вклучувајќи ги Тесла и БМВ“.
Видете и ова: ЕУ ќе ги објави царините за кинеските електрични возилаОфицијалните претставници на ЕУ, сепак, се жалат дека кинеските производители на автомобили како BYD и SAIC го зголемуваат уделот на пазарот и ги намалуваат цените на европските марки на автомобили благодарение на огромните субвенции од Пекинг.
Комисијата наведе дека тие загуби за BYD ќе изнесуваат 17,4 отсто, за Geely 20 отсто и за SAIC 38,1 отсто.
Останатите компании кои соработуваат со истрагата би се соочиле со тарифа од 21 отсто, а компаниите кои не соработуваат со тарифа од 38,1 отсто.
Соопштението на кинеското Министерство за трговија беше објавено еден час пред пристигнувањето на германскиот министер за економија Роберт Хабек во Пекинг.
Се очекува Хабек да им ја објасни на кинеските власти неодамнешната најава за дополнителни царини додека се обидува да го намали ризикот од одмазда што може да им наштети на германските компании.
Германските производители на автомобили ќе бидат најпогодени од какви било можни контрамерки од страна на Кина, бидејќи речиси една третина од нивната продажба минатата година дојде од 18,6 трилиони долари во мачна економија.