Европската унија го казни американската компанија Епл (Apple) со речиси 2 милијарди долари за кршење на законите за конкуренција, бидејќи платформата неправедно го фаворизирала сопствениот музички сервис.
„Епл им забрани на развивачите на апликации „целосно да ги информираат корисниците на системот iOS за алтернативни и поевтини услуги за претплата на музика“, соопшти Европската комисија.
„Ова е нелегално и влијаеше на милиони европски потрошувачи“, рече Маргрете Вестагер, комесар за конкуренција на ЕУ.
Од Комисијата констатираа и дека компанијата Епл ова го правела речиси една деценија, што значи дека „многу корисници плаќале значително поголема претплата за слушање на музика“.
Казната е речиси четири пати поголема од очекуваното, а според Вестагер, помала казна би била како „паркинг билет“, а посочи и дека казната е дизајнирана да делува за да ги стопира ваквите практики на Епл и останатите компании.
„Мислам дека е важно да се види дека ако сте доминантна компанија и правите нешто незаконско, ќе бидете казнети“, истакна Вестагер.
Вашиот пребарувач не подржува HTML5
Казната од 1,8 милијарди евра следува по долгата истрага што беше започната пред пет години со жалба од Спотифај (Spotify), шведскиот музички сервис.
Истрагата се фокусирала на ограничувањата кои претставувале пречка за програмерите да ги информираат корисниците на Ајфон и Ајпод за други начини да се претплатат на услуги за стриминг на музика што го заобиколуваат Епл. Епл тврди дека ограничувањата ја фаворизираат конкурентската услуга за стриминг музика на Епл Мјузик..
Од Епл пак преку соопштение истакнаа дека ќе се поднесат жалба на оваа одлука.
„Одлуката е донесена и покрај неуспехот на Комисијата да открие какви било веродостојни докази за штета на потрошувачите и ја игнорира реалноста на конкурентен, прогресивен и брзо растечки пазар“, се вели во соопштението на компанијата.
Исто така, се вели дека Спотифај ќе има корист од оваа одлука, со тврдење дека шведскиот сервис, кој има 56 отсто удел од европскиот пазар и не му плаќа на Епл за користење на нивната продавница, се сретнал со Комисијата 65 пати во последните осум години.
Истрагата на Комисијата првично се фокусираше на две прашања. Едно од нив беше практиката на производителот на Ајфон да ги принудува сопствениците на апликации кои продаваат дигитална содржина да го користат неговиот внатрешен систем за плаќање, кој наплаќа провизија од 30 проценти за сите претплати.
Видете и ова: ЕУ постигна важен договор за борба против дигиталните дезинформацииНо, подоцна фокусот на истрагата се насочи кон тоа како Епл ги спречува креаторите на апликации да ги информираат корисниците за поевтините начини за плаќање на претплати кои не вклучуваат тоа да се направи преку апликација.
Истрагата откри и дека Епл ги забранил стриминг услугите да им кажуваат на корисниците колку чинат претплатите надвор од нивните апликации. Казната за Епл доаѓа истата недела кога во ЕУ треба да стапат на сила новите правила кои имаат за цел да ги спречат технолошките компании да доминираат на дигиталните пазари.
Законот за дигитални пазари, кој треба да стапи на сила в четврток, наметнува низа правила за компаниите, вклучувајќи ги Епл, Мета, Гугл Алфабет и БитДенс на Тик-Ток.