Фејсбук наполни 20 години

Фејсбук (илустрација)

Фејсбук (илустрација)

Фејсбук, незаменлив меѓу младите пред 20 години, во меѓувреме се претвори во простор за родители.

Но, и покрај својот старомоден имиџ, социјалната мрежа ветеран продолжува да собира нови корисници од Америка до Азија, пишува Франс прес.

„Никогаш нема да го заборавам денот кога истрчав во компјутерската соба за да се најавам на Фејсбук“, изјави за „Инсајдер интелиџенс“ (Insider Intelligence) Јасмин Енберг, аналитичар во истоимената фирма за истражување на пазарот.

„Се чувствував како да сум дел од ексклузивен клуб на ученици од сите делови на САД, каде што нема ниту родители ниту наставници“, истакнува таа.

Откако Марк Закерберг и неговите колеги од Харвард го лансираа на 4 февруари 2004 година, Фејсбук прво се прошири на други американски универзитети, за да биде целосно отворен за сите во 2006 година.

Социјалната мрежа, нов концепт во тоа време, брзо го освои мнозинството корисници на интернет.

Видете и ова: Закерберг во Сенатот им се извини на родителите чии деца биле оштетени од социјалните мрежи

Во 2023 година, повеќе од три милијарди корисници го отворија Фејсбук барем еднаш месечно, три отсто повеќе од претходната година.

„Тоа беше револуционерно. Иако Фејсбук веќе не е „кул“ денес, тешко е да се преувеличи влијанието што го имаше врз популарната култура, политиката, нашето онлајн однесување, на дигиталната содржина. Тој го трансформираше начинот на кој комуницираме“, вели Енберг.

Прегледите првенствено одат на добро познатиот извор, прилив на вести каде алгоритмите за вештачка интелигенција им даваат приоритет на пораките и фотографиите кои генерираат ангажирање на корисниците, т.е. споделувања и коментари.

Исто така, социјалната мрежа во голема мера придонесе за феноменот на вирална содржина на интернет и појавата на целосно онлајн медиуми како што е Баз Фид (BuzzFeed).

Тој портал за вести се затвори минатата година, додека на Мета, матичната компанија на Фејсбук, Инстаграм и Ватсап и оди добро.

Во 2022 година, инаку лоша година за оваа калифорниска компанија, нејзиниот профит достигна 23 милијарди долари.

Фејсбук е „дел од дигиталниот пејзаж“, објаснува Јасмин Енберг, особено за генерацијата милениумци, родени во 80-тите и 90-тите години на минатиот век.

„И тоа значи дека останува неодолив за огласувачите, благодарение на досегот и перформансите“, рече Енберг.

Успехот на Фејсбук е поттикнат од многу прецизно насочување на рекламирањето кон големите корисници.

Овој економски модел заснован на лични податоци заработи бројни поплаки и казни, од скандалот со Кембриџ Аналитика во 2018 година до откритијата на свиркач во 2021 година, кој ја обвини фирмата дека го става профитот пред безбедноста на своите корисници.

Видете и ова: „Кембриџ аналитика“ се затвора

И покрај сè, пресудите и неласкавата титула на „застарена“ мрежа, трендот не е променет.

Вистина е дека ветеранот на социјалните мрежи расте побавно од порано, но расте.

„Тоа е како Твитер. Сите велат дека ќе си заминат, а потоа никој не си оди, бидејќи нема алтернатива“, забележува Каролина Миланези од компанијата за истражување на пазарот „Креативни стратегии“.

Во Соединетите Американски Држави, корисниците остануваат поради групи формирани околу заеднички интереси (соседи, ентузијасти за уметност или градинарство, обожаватели на познати личности, спортски клубови итн.), потоа за класифицирани реклами (Фејсбук пазар) или за да останат во контакт со одредени луѓе.

„Го користам за да најдам потенцијални клиенти бидејќи знам дека пријателите на мајка ми се на Фејсбук“. Или да купам автомобил“, објаснува Руби Хамер, 18-годишна дадилка од Калифорнија.

Сепак, Руби користи Снапчет за да комуницира со своите пријатели, а Инстаграм за објавување фотографии.

„Купувањето на Инстаграм во 2012 година и преминувањето од десктоп на мобилен беа едни од најдобрите деловни одлуки што ги донесе Фејсбук“, вели Јасмин Енберг.

Инстаграм од потенцијална закана стана уште едно засолниште за огласувачите, а со тоа и голем адут за Фејсбук.

Тоа го компензира падот на ангажманот на матичната мрежа, Фејсбук, особено кај младите. А згора на тоа, компанијата доби апликација која им конкурира на Снапчет и ТикТок, кои се исклучително популарни меѓу тинејџерите.

Денес, повеќе од половина од корисниците на Фејсбук се на возраст меѓу 18 и 34 години, според Дата репортал (Datareportal), портал за обработка на податоци на веб.

Сепак, вистинската активност сè уште е тешко да се измери.