Европската унија денеска го претстави најамбициозниот план за борба против ефектите од климатските промени, кој вклучува планови за оданочување на горивото на авионите и ефективна забрана за продажба на автомобили на бензин и дизел во рок од 20 години.
Европската комисија детално утврди како 27-те земји-членки можат да ја исполнат својата колективна цел за намалување на емисиите на стакленички гасови за 55% во однос на нивото од 1990 година до 2030 година, што е чекор кон целта за „нулта емисија“ до 2050 година.
Ова ќе значи зголемување на цената на емисиите на јаглерод што се користат за греење, транспорт и производство, оданочување на високо-јаглеродните авионски горива и морски горива кои досега не биле оданочени и наплата на увозниците за емисии на јаглерод во производството на некои материјали како што се цемент, челик и алуминиум во странство. Планот е да се испрати моторот со внатрешно согорување во историјата.
Мерките веројатно ќе ги зголемат сметките за греење на домаќинствата и ќе ги зголемат трошоците за летање во ЕУ. Граѓаните ќе имаат пристап до финансиска помош за поставување изолација и други долгорочни промени во нивните домови.
- Топлотен бран - потребна е адаптација за екстремна клима
- ОБСЕ - Југоисточна Европа заеднички против климатските промени
Ќе бараме многу од нашите граѓани. Исто така ќе бараме многу и од нашите индустрии, но тоа го правиме со добра цел. Ова го правиме за да му дадеме на човештвото шанса да се бори “, рече шефот на ЕУ за климатска политика, Франс Тимерманс. Цената на неуспехот, рече тој, ќе бидат „војни за вода и храна“.
По објавувањето на овој план, се очекува противење од некои индустриски лидери, како што се авиокомпаниите и производителите на возила, како и источните земји-членки кои многу се потпираат на јагленот.
Исто така, додека креаторите на политиките бараат да се балансираат индустриските реформи со потребата да се заштити економијата и да се промовира социјалната правда, тие ќе се соочат со интензивно лобирање од деловните субјекти, посиромашните земји-членки кои сакаат да го спречат зголемувањето на трошоците за живот и земјите кои се големи загадувачи и се соочуваат со скапа транзиција.
За мерките ќе биде потребно одобрување од земјите членки и Европскиот парламент, што може да трае две години.
До 2019 година, ЕУ ги намали емисиите за 24% во споредба со нивото од 1990 година. Парискиот договор за климатски промени, потпишан во 2016 година, има за цел да го одржи растот на глобалната температура под 2 целзиусови степени, и по можност во рамките на максимум 1,5 степени, со цел да се спречат најлошите последици од климатските промени.