Разликите меѓу националното и државното знаме една од темите на Косово. Симнувањето од јарбол и палењето на знамето на ,, Античка Дарданија,, симболот на државата Косово, како што вели претседателот на Косово Ибрахим Ругова ја оствори расправата за процедурата на утврдувањето на државните и националните симболи и колку е таа испочитувана во конкретниот случај.
Професорот по уставно право Фатмир Фехмиу вели дека треба да се направи разлика меѓу националното и државното знаме и за неговиот изглед да реши највисокиот законодавен орган. Во модерните земји знамето и грбот се утврдуваат со Устав. Инаку историјата на албанското знаме потекнува од времето на Скендербег од 1444 година и во прв ред било симбол на семејството Кастриоти. На денот на прогласувањето на независноста на Албанија на 28 Ноември 1912 година ова знаме е прифатено и како симбол на државата. Истото е користено и како национално знаме на Косово. Меѓутоа сега кога се отвора прашањето на политички статус инситуциите имаат обврска да го утврдат симоболот на Косово, вели професорот Фатмир Фехмиу.
„Во нашиот случај поради историските околности и бидејки нашиот народ беше поделен во неколку држави и бидејки албанската држава има симбол прогласен од Собранието во Валона, тој се прифаќа како национален симбол на албанскиот народ без оглед каде и да живее. Кога станува збор за знамето како државен симбол тоа треба ад се разгледа во корелација со меѓународните норми, бидејќи секоја независна и суверена држава има свој симбол. “
Според демократските процедури, продолжува професор Фехмиу, Собранието треба да сите процедури за уставно решение. Бидејки во Собранието се и власта и опозицијата треба да има консензус за симболот на една земја кој ќе се изгради преку конкурс, а за изгледот на овие симоболи може да се постави и референдум.
„Бидејки Косово се наоѓа во фаза на преговори која фаза јас би ја нарекол остварување на правдата, бидејки со повелбата на Обединетите Нации и меѓународните конвенции за граѓански и демократски права јасно е утврдено дека секој народ има право на самопоределување, така има право и да ја одреди физиономијата на своите симболи кои треба да го изразат тоа самоопределување.“
Според професорот по уставно право во пензија Фатмир Фехмиу, секое наметнување на симболи би било тешко газење на демократските процедури.
„Во нашиот случај поради историските околности и бидејки нашиот народ беше поделен во неколку држави и бидејки албанската држава има симбол прогласен од Собранието во Валона, тој се прифаќа како национален симбол на албанскиот народ без оглед каде и да живее. Кога станува збор за знамето како државен симбол тоа треба ад се разгледа во корелација со меѓународните норми, бидејќи секоја независна и суверена држава има свој симбол. “
Според демократските процедури, продолжува професор Фехмиу, Собранието треба да сите процедури за уставно решение. Бидејки во Собранието се и власта и опозицијата треба да има консензус за симболот на една земја кој ќе се изгради преку конкурс, а за изгледот на овие симоболи може да се постави и референдум.
„Бидејки Косово се наоѓа во фаза на преговори која фаза јас би ја нарекол остварување на правдата, бидејки со повелбата на Обединетите Нации и меѓународните конвенции за граѓански и демократски права јасно е утврдено дека секој народ има право на самопоределување, така има право и да ја одреди физиономијата на своите симболи кои треба да го изразат тоа самоопределување.“
Според професорот по уставно право во пензија Фатмир Фехмиу, секое наметнување на симболи би било тешко газење на демократските процедури.