Распоредувањето на војниците, предводени од НАТО, стави крај на разорната војна во Косово во 1999 година, но за 25 години од тогаш, нападите врз христијанското наследство го сменија културниот пејзаж на регионот.
Фотографиите направени во август 2024, покажуваат дека неколку оштетени цркви и манастири се обновени, додека други целосно исчезнале.
Оваа црква беше една од многуте српски културни места кои беа вандализирани или уништени откако косовските сили предводени од НАТО (КФОР) пристигнаа во јуни 1999 година за да ги прекинат борбите меѓу етничките Срби и косовските Албанци.
Голем дел од уништувањето на косовските православни цркви се сметаше за одмазда за српското таргетирање на џамии и други исламски објекти што ги користеа Косовците во месеците борби пред пристигнувањето на КФОР.
Во последниве години, на КФОР му се припишуваат заслуги за спречување на уништувањето на црквите што го достигнаа врвот во бранот антисрпско насилство во 2004 година.
Од немирите во 2004 година, Европската унија, Програмата за развој на Обединетите нации и други организации работеа на обновување на многу српски православни цркви во Косово.
Претставник на мировната операција за РСЕ изјави дека од летото 2024 година, „КФОР постепено ја предава одговорноста за безбедноста на верските објекти во Косово на косовската полиција“.
Портпарол на КФОР истакна дека мировната мисија сè уште има 24/7 стража на српскиот православен манастир во Дечани, кој е опишан како едно од најзагрозените места на културно наследство во Европа.
Веднаш по интервенцијата на КФОР во 1999 година, некои мировници беа обвинети дека стоеле покрај целта на црквите.
Британскиот писател Тим Џуда бил сведок на француските војници на КФОР како гледале како толпи го ограбувале домот на српски свештеник во Вучитрн во јуни 1999 година. Командантот му рекол на Јуда дека неговата наредба била „да ги остави да ограбуваат“, притоа признавајќи му на новинарот дека таквата команда била „луда“.
Јуда, кој известуваше од теренот во текот на поголемиот дел од Косовската војна 1998-1999 година и нејзините последици, вели дека нападите врз косовските цркви честопати погрешно се толкуваат како исламски напад врз христијанството.
„Религијата не влегува во овој спор, како што некои би сакале да тврдат.
Тоа е прашање што ги спротивставува Албанците против Србите -- тоа воопшто не е религиозно прашање“, изјави Јуда за РСЕ.
„Кога православните цркви беа нападнати и вандализирани, тоа е затоа што тие се сметаат за симболи на српството, а не на христијанството“, рече писателот.
„Кога Србите ги напаѓаа џамиите во Косово, тоа беше затоа што беа Албанци, а не затоа што беа муслимани“, додаде Јуда.
Меѓутоа, во последниве години, некои напади врз цркви во Косово беа експлицитно исламистички по природа."
Според КФОР, нападите врз цркви се намалија во последниве години, иако во 2024 година мировната група вели дека биле регистрирани некои помали напади.
„Некои графити беа испишани на ѕидовите на црквата Света Троица [Пеќ]“, изјави портпаролот на КФОР за РСЕ за инцидентот во мај. Графити беа пронајдени и во март на остатоците од православната црква во Дожинице, каде што беа оштетени надгробни плочи.
Портпаролот додаде дека КФОР „е подготвен да придонесе за безбедноста на местата на културното и верското наследство, доколку тоа е потребно“